הבלוג של קרנינה

15 בפברואר 2010

Piece of cake

במקרה הייתי במקום הנכון - פורום אומנות שימושית של Ynet וראיתי
בזמן הנכון שרשור צעיר להשתתפות בסדנת מיניאטורות מחימר פולימרי.
צעקתי בליבי: "I'm in" ובגלל שזה לא מספיק לצעוק בלב, שירשרתי
בקשה להשתתפות והשאר כבר היסטוריה.




































הסדנא עשירת הקלוריות ועתירת הסוכר הועברה בסופ"ש האחרון ע"י גליק,
אותה פגשתי לראשונה והבחורה בהחלט מתוקה כמו המיניאטורות שהיא
יוצרת. גליק הייתה צריכה לעמוד איתן בפני מטר של שאלות, בקשות לסיוע,
חיתוכי חימר ועוד פעולות מגוונות והפגינה מולטיפונקציונליות מהסרטים והכל
תוך כדי חיוך ורוגע.

לראשונה פגשתי גם את כסלו, שפתחה את ביתה ואירחה אותנו למופת.
כשראיתי את ילדיה כבר הבנתי שהיא מוכשרת :) וכשראיתי את דמויות
הקוסם מארץ עוץ שפיסלה מחימר כמעט התעלפתי. איזו רמה של פרטים,
צבע ויופי. וואו אחד גדול עבר לי בראש ובמהירות האור גם לפה.

ללא קנה מידה אפשר לטעות בקלות ולחשוב שאלו למעשה מאפים בגודל
טבעי, ככה לפחות קרה לי ולכן לא שכחתי כמובן את השקל שלנו... הוא
הדבר האמיתי היחידי שקיים בתמונה ושאותו לא פיסלתי. עם כל הביקורתיות
העצמית המעצבנת הזו שלי, הפעם נדהמתי מכך שתוך 4 שעות הקמתי
קונדיטוריית בוטיק מדוגמת.
הכלים והחומרים הם באמת פשוטים ונגישים: למשל, תוכלו לראות שהצבעים
השולטים הם לבן לקצפת, חום לשוקולד ומהשמנת הכנו את הבצק והוספנו
לו קצת צבע בעזרת גירים בגווני חום-ורוד-כתום כך שייקבל את המראה
האפוי. את פקקי הבקבוקים שמשמשים לתבניות הפאי, גליק הסבירה שניתן
לרכוש דרך האינטרנט בעבור מחיר זעום. כדי לבדוק את זה מקרוב, חיפשתי
bottle caps באתר e-bay וקיבלתי אלפי תוצאות שכוללות מבחר עצום של
פקקים.
מכאן אפשר להתפרע עם הדמיון ולקשט בפירות וסוכריות שהן למעשה
חרוזים קטנטנים שנקראים Microbeads (אפשר ליצור כמובן גם מצבעים
רבים של חימר פולימרי), ועוד המון פרטים קטנים. את גלילי הלימון,
התפוז והתות גליק הכינה ואפתה מראש ואנחנו חתכנו פרוסות כאוות
נפשנו.

סיימנו אחרי שהמרכבה הפכה לדלעת, עייפות ומרוצות.

11 תגובות:

  1. באמת וואו. זה מרשים ומיוחד ולחשוב שזו הפעם הראשונה שלך... מזל שהסבת את תשומת הלב לשקל כי רק אז הבנתי באמת עד כמה הכל קטן.
    וואו, כבר אמרתי?!

    השבמחק
  2. וואו - אומנם לא מקורי להגיד אבל זה הדבר היחידי שיכול לצאת מהפה כשרואים את זה!
    זה מ ד ה י ם !

    השבמחק
  3. מדהים (שלא לומר וואו שוב)! כמה סבלנות. אם את צריכה פקקי בירה, את יודעת שיש לי קשרים בתחום...(:

    השבמחק
  4. רחלי, יעל - תודה על ה"וואוים", איזה כיף שחוץ ממני גם אתן אוהבות את זה :)
    דפי - תודה על הפרגון ולגבי הצעתך - אני מאוד אשמח!

    השבמחק
  5. קרנוש איזה יופי!!!! אני מוסיםה עוד וואו לרשימה.
    פשוט משגע ומתוק מתוק.
    מהמם ביופיו!

    השבמחק
  6. קרני זה מקסים!
    במבט ראשון חשבתי שזה אמיתי :)
    עדיין לא ניסיתי לעבוד עם חימר
    אבל אני רואה שהתוצאות מאד יפות

    tamika14

    השבמחק
  7. האומנות הזאת מדהימה וכמה שהמטבע חשוב, אני זוכרת את הפעם הראשונה, ללא מטבע, כשחשבתי שזה בכלל אכיל :-)

    והיצירות שלך, מדהים שזה אחרי התנסות ראשונה, גם אני מצטרפת לוואווים :-)

    מיכל

    השבמחק
  8. hello thanks for your nice message biz means little kiss in french and no i didnt sew the little heart i buy it

    השבמחק
  9. Itzuvit, tamari, tamika14 ומיכל - תודה על התגובות הנלהבות ובכלל שאתן תמיד פה כדי לקרוא :)
    Fabiola - Now that I know what "biz" means, I can thank you for it, and send you a biz myself :)
    Au revoir

    השבמחק